Sıkça Sorulan Sorular

DOD 101 Nokta Kontrolü neleri içermekte ve bize hangi güvenceleri sunmaktadır?

DOD 101 Nokta Kontrolü, aracın kaporta-boya durumu ile mekanik ve elektronik aksamının, aracın alındığı tarihteki durumunu bildiren ve ikinci el araç piyasasında ilk olarak DOD tarafından uygulanan bir işlemdir. DOD araç alımı, 101 Nokta Kontrolü işlemi ile başlamakta, kontrolden geçen aracın;

• Masraf durumu,

Satınalma kararı,

• Garanti Kapsamı,

• Hangi masrafların fiyata dahil edilmesi gerektiği,

• Fenni muayene uygunluğu,

gibi konular 101 nokta işlemine göre değerlendirilmektedir.

101 Nokta Kontrolü, aracın kontrol anındaki durumunun tesbitidir, ileriye yönelik olarak bir güvenceyi içermesi mümkün değildir, ancak aracın mevcut kondisyonu hakkında sağlam bir fikir sahibi olmanızı sağlar.

Ayrıntılı bilgiyi DOD Yetkili Satıcılarından öğrenebilirsiniz.



DOD’dan almış olduğum garantili araçta arıza çıktı, neler yapmam gerekiyor?

DOD’dan almış olduğunuz garanti, aracın olası arızalarında karşılaşacağınız risklerin önüne geçmek içindir.

Öncelikle arızanızın net olarak tespiti gereklidir. DOD Garanti çözüm ortağı TDB DOD Garanti Ofisi’ni arayarak sizi en yakın servise yönlendirmeleri konusunda destek isteyebilirsiniz (0850 223 36 30). Size verilmiş olan DOD Garanti El Kitabı’nda garanti parça kapsamı ayrıntılı olarak verilmiştir. Servis yetkilileri tarafından, kapsama dahil olan bir parçanın arızalı olduğu tespiti yapılırsa mümkünse onarımı ve gerekiyorsa değişimi yapılarak, DOD Garanti kapsamında karşılanacaktır.

DOD’dan almış olduğum garantisiz araçta arıza çıktı, neler yapmam gerekiyor?

Aracınızın garantisiz olması nedeniyle, DOD Garanti parça kapsamı aracınız için geçerli değildir. Arıza çıkması durumunda öncelikle aracı aldığınız DOD Yetkili Satıcısı ile görüşmeniz gerekmektedir. DOD Yetkili Satıcısı’nın bilgisi ve onayı dışında yapılacak hiçbir tamirat ve ödeme geçerli kabul edilmeyecektir. Garantisiz araçlarda DOD Yetkili Satıcıları, 101 Nokta Kontrolü Formunun yapılmış olduğu tarih ve araç kilometresi ile sınırlı olarak sorumludurlar. Bunun dışında teslim anında mevcut olmayan bir sorunun ortaya çıkması durumunda, her arızanın niteliğine göre farklı bir prosedür izlenmesi gerekecektir. DOD Yetkili Satıcıları, müşteri memnuniyeti ilkeleri çerçevesinde size gerekli açıklamaları yapacak ve eğer gerekiyorsa yardım ve destek vereceklerdir. İhtiyaç duyulması halinde "İletişim" bölümünden bize başvurarak süreçle ilgili destek alabilirsiniz.

Almış olduğum aracın tramer sorgusunda birçok kaza görünüyor, bana sadece 3 parça değiştiği bildirilmişti, bu ne anlama geliyor?

Aracınızın size bildirilen 3 parça değişim işçiliği yüksek bir tutar olabileceği gibi, kaporta aksamı dışında değiştirilen mekanik parçaların 101 nokta Kontrolü işleminde tespit edilmesi mümkün ve gerekli değildir, aracınızda herhangi bir değer kaybı yaratmaz.

Tramer sorgusunda hiçbir kaporta işlemi yapılmamış olan kayıtlar ve lastik değişimi gibi küçük işlemler de olabilmekte ve bu da yanlış algılamalara yol açabilmektedir.

Ayrıca tramer kayıtlarında, kaydı gönderen sigorta şirketinden kaynaklı hatalar olabileceğini de unutmamak gerekir.

Satın alacağım araca DOD 101 Nokta Ekspertizi yaptırmak için ne yapmam gerekiyor? Ücreti ne kadardır?

DOD'da satışa sunulan tüm araçlara 101 Nokta Kontrolü işlemi yapılmaktadır. DOD 101 Nokta Ekspertizi işlemi, servis mekanik teknisyenleri tarafından araç alım aşamasında uygulanmaktadır. DOD sistemi dışından satın alacağınız araçla ilgili olarak aynı işlemi yaptırmanız için Yetkili Servis'ten randevu almanız gerekmektedir. Hizmet ücreti ile ilgili olarak DOD tarafından tespit edilmiş bir fiyat olmadığı için, size en yakın Yetkili Satıcımızdan konu ile ilgili detaylı bilgiye ve ücret bilgisine ulaşabilirsiniz.

Aracımın ödemesini yaptım vekaletini çıkarttım ancak hala teslim alamadım, gecikmenin sebebi ne olabilir?

DOD Araç Satış Prosedürüne göre, noter satışı yapılmayan bir araç alıcısına teslim edilemez. Yasal riskler, kasko ve kredi koşulları ve aracın satıcısına olan yükümlülüklerimiz bu duruma engeldir. Noter satış işlemi ise, e-devlet prensipleri kapsamında uygulamaya alınan yeni sistemle, trafik tescil ve vergi dairelerine on-line bağlantı kurularak yapılmaktadır. Bu noktada ortaya çıkan sistemsel bir arıza veya linklerdeki bir aksama, araç tesliminde gecikmeye sebep olabilir. Bu durumdan aracı aldığınız Yetkili Satıcımız sorumlu değildir.

Gecikmenin bir başka sebebi ise, araç sahibinden vekaletin alınamaması veya geç alınmış olması olabilir. Kural olarak, araç alıcısı ödeme ve kredi onaylarını tamamlamadan, araç sahibinden vekalet alınması doğru değildir. Bu aşamadan sonra araç sahibinden kaynaklanabilecek bir gecikme durumunda ise, işleme başlanması mümkün değildir. Ancak bu noktada DOD Yetkili Satıcısının sizi yeterli ölçüde bilgilendirmediğini düşünüyorsanız, “İletişim” bölümünden bize yazabilirsiniz.

Almış olduğum aracın yedek anahtarı bana hala teslim edilmedi, Yetkili Servis'e gitmem isteniyor, bu konuda ne yapabilirim?

Yedek anahtarlar güvenlik gereği, aracın sürücüsü tarafından araçta bırakılmadığı için, satış esnasında kaybolabilmekte veya geç bulunabilmektedir. Bu nedenle teslim esnasında size verilememiş olabilir.

Yedek anahtar bulunamamışsa, almış olduğunuz aracın markasının güvenlik prosedürleri ve kodlama işleminin bir gereği olarak, aracın yedek anahtar işleminin yine sizin tarafınızdan yaptırılması gerekmektedir. Yetkili Servis’e gitmeniz durumunda, aracın kayıp olan anahtarının kodu iptal edilmektedir.

Eğer aracın yedek anahtarının ücrete dahil olmadığı size yazılı olarak bildirilmişse, anahtar ücretini ödemeniz gerekir. Ancak yedek anahtarla ilgili size bir taahhüt verilmişse, bu durumda ilgili fatura DOD Yetkili Satıcısı tarafından ödenecektir.

Yetkili Satıcıyı aradığımızda halen sitede olan bir aracın satıldığı söyleniyor. Satışı yapıldığı halde bir araç hala niçin sitenizde yayınlanmaya devam ediyor?

DOD Yetkili Satıcısında bir aracın satılmış olması, noter satış işleminin yapılması ile mümkündür. Aracın müşterisi tarafından kaporasının verilmesi ile noter satışı arasında, kalan bakiyenin ödenmesi, varsa rehin şerhlerinin kalkması, kredinin onaylanması, her iki taraftan da vekaletlerin alınması gibi birçok işlem nedeniyle kimi zaman 2 haftaya varan süreler geçebilir.

Her iki durumda da araç “opsiyonludur” ibaresiyle yayınlanmaktadır. Söz konusu işlemler bitmeden, bir aracın satışından karşılıklı olarak vazgeçilmesi mümkün olduğu için, aracın yayını devam etmekte, araçla ilgilenen diğer müşterilerimizin kayıtları tutulabilmektedir.

Ancak buna rağmen, bir aracın satıldığı halde çok uzun süredir sitede kaldığını düşünüyorsanız, ilgili Yetkili Satıcı ismi ve dosya numarasını bildirerek “İletişim” Bölümünden bize yazabilirsiniz.

Oturmakta olduğum şehirden uzakta bulunan bir aracı görmem veya satın almam mümkün müdür?

Bulunduğunuz yere en yakın DOD Yetkili Satıcısı’na başvurarak bu konuda detaylı bilgi alma imkanınız vardır.

Şehirlerarası araç nakliyesini karşılamanız ve araç sevkiyat programının ve güzergahının uygun olması durumunda, araç bulunduğunuz yere nakledilebilir.

Aracımı DOD kanalıyla satmak istiyorum, nasıl yardımcı olabilirsiniz?

Aracınızın bilgilerini Aracımı Satmak İstiyorum bölümlerine girerek size en yakın Yetkili Satıcımızın sizi aramasını sağlayabilirsiniz.

Arzu ediyorsanız en yakın DOD Yetkili Satıcısına telefon ederek veya direkt aracınızı götürerek, aracınızın ekspertiz sonrası gerçek değerini öğrenebilirsiniz. Aracınızı bırakmak amacıyla gidiyorsanız,  araç ruhsatı ve yedek anahtarları yanınıza almayı ihmal etmeyiniz .